The unwavering willingness of people to help me makes me cry.

Hi, 

Lama tak menulis, tapi apa yang jadi harini, buat aku kembali nak menulis. I had major surgery 8 weeks ago, so all the heavy things that I used to carry are now no longer within my capacity. 

Aku pulak sejenis payah nak mintak tolong. Dah terbiasa, selagi aku boleh buat sendiri, aku buat sendiri. But today, I can't push my body to that limit pun, tapi banyak tangan-tangan orang baik yang menolong tanpa diminta pun. Diorang nampak aku terkial-kial diorang terus je tolong walaupun diorang tak kenal pun aku. 

Untuk seseorang yang mulutnya payah nak ungkap perkataan tolong, risau menyusahkan atau membebankan orang lain, pertolongan-pertolongan sebegini amatlah menyentuh hati orang-orang macam aku.

The unwavering willingness of people to help me makes me cry. 

Moga bertebaran lagi orang² baik kat dunia ni. ❤️‍🩹


Comments

Popular posts from this blog

Thinker Studios

Aku ok

Satu Senyuman