Phone rosak

Assalammualaikum w.b.t

Hey guys, type tajuk saje pun aku dah down. Haih.

Citer dia, pagi tadi aku bangun aku pasangkan charger kat phone aku sebab bateri dah tinggal 18%. Sebab kononnya jupgi aku nak gi kelas nak siapkan assignment. Esok dah kene submit. Pergh. Pastu aku scroll instagram jup sambil-sambil nak bangun pi mandi tu. Tiba-tiba dia kluaq kat screen

'Unfortunately facebook has stopped' (berulang-ulang kali)

yang membuatkan aku x boleh nak bukak akaun facebook aku. Sebelum ni phone ni memang dah start kluar ayat-ayat quotes yang boleh buat kite serabut dan serabai. Contohnya macam

'Unfortunately gmail has stopped'

'Unfortunately play store has stopped'

Macam gmail contohnya kan, kita boleh bukak app tu, tapi untuk kita bukak email/message yang sampai maka akan keluarlah ayat-ayat keramat di atas. Malas aku ulang, siapa yang pernah mengalami korang akan tau stress dia macam mana bila kejap-kejap phone keluar mende-mende gitu.

Pastu al kisahnya, aku pun reboot la phone aku. Tapi masalahnya bila reboot tu bukan makin ok tapi sekarang dia stuck kat logo phone tu pulak dah. Dah nak dekat sejam lebih jugakla stuck kat logo je dari tadi. Sampai aku pun dah hampir give-up nak search google apa lagi boleh aku buat untuk aku baiki phone aku. Before this phone aku memang dah pernah rosak dah. Sebelum tu rosak kamera. Sama gak macam yang sekarang dia tulis mende alah tu lah. Sampaikan aku x boleh langsung bukak camera, untuk tangkap gambar.

Sebagai seorang student phone merupakan satu peranti yang sangat penting untuk kau. Memandangkan sekarang dah zaman IT di mana semua assignment or apa-apa di annouce melalui whatsapp. So susah gakla kalau kau xde phone. Kire macam kau clueless gila lah, xtau pape pasal sekitar. Lebih kurang cam tu ah. Ah siapa student yang penah lalui korang mesti paham rasa dia bila phone rosak.

Sekarang ni aku tengah cuba elak dari hantar kedai. Sebab main point dia aku memang tengah xde duit sekarang. Memang kopak habis. Jadi aku cuma harap phone aku ni kesiankan aku dan hidup kembali seperti biasa dan teruskan berbakti untuk aku sampaila aku habis belajar tahun depan. Tu jela harapan aku. Sekarang aku tengah kusut pike kat mana aku nak cekau duit. Korang doakanlah phone aku hidup semula eh.

Okelah aku nak siap-siap nak pegi sambung buat assignment. Bye...

Comments

Popular posts from this blog

LETTER OF HAPPINESS GIVEAWAY BY BLOG SIQAHIQA

Thinker Studios

It's Sunday!