Buku

Photo from google

Assalammualaikum w.b.t
Hello guys, hope you guys doing good today.

Ada apa dengan buku?

Buku bagi aku peneman dan sahabat yang paling setia. Bila aku perlukan dia, dia ada. Bila aku happy dia ada, bila aku sedih pun dia ada.

Buku, buat aku lupa yang aku ada masalah sebenarnya.

Buku, buat orang sekitar aku seperti macam tak wujud sebab aku tenggelam dengan penceritaan dalam buku.

Buku, buat aku ada tempat untuk lari bila aku ada masalah.

Buku, buat aku gembira walhal pada realitinya aku taklah segembira itu.

Satu tentang aku, bila aku gembira aku akan usahakan bagi orang lain gembira sama. Aku tak kisah jadi bodo-bodo kurang cerdik gitu, semata-mata untuk buat orang sekeliling aku happy.

Bila aku buat lawak-lawak kurang cerdik, and kawan-kawan aku tergelak, aku rasa happy giler do.

Tapi...

Bila aku sedih aku akan larikan diri dari dunia sekeliling. Aku tak nak orang tau pun yang aku tak ok.

Salah satu cara aku meluah adalah dengan menulis.

Biasanya tulisan aku akan diluahkan melalui status di laman sosial yang aku ada. Kadang-kadang aku kesian jugak kawan-kawan yang follow aku tu asyik baca post sedih aku je (betapa tak ada life nya hidup aku, asyik sedih, sedih dan menangis).

Tapi, dari situ aku lega walaupun risikonya, orang akan ingat aku lemah, asyik-asyik sedih, asyik sedih je kan.

Cerita pasal masalah, mesti korang tertanya-tanya kenapa aku tak cerita je dekat someone yang aku percaya. At least, kurang sikit burden tu kan. Aku tak tau, aku tak tau kenapa semakin meningkat usia semakin aku memendam semua rasa dan cerita. Bukan aku tak percaya dekat orang sekeliling aku, aku percaya. Tapi tak taulah. Faktor usia ke ni? Makin meningkat usia makin memendam rasa? ke macam mana? hmm. Selagi aku boleh simpan aku akan simpan, sampai masa tak boleh simpan aku akan menangis (ye, aku typical perempuan, sorry).

Bukan aku taknak cerita, aku ada je rasa nak cerita, and sebenarnya aku dah nak bukak cerita pun. Tapi insan bernama aku ni ada satu masalah yang macam mana eh nak cakap?

Aku taknak masalah aku jadi beban buat orang lain (ini masalah aku, aku rasa orang lain akan terbeban dengan masalah aku) walhal ia mungkin sebaliknya.

Hmm dah lari jauh sangat dari tajuk ni.

Ok lah, I catch you guys on my next post. Thank you for reading :)
Diam ni ada 4 sebab:
 1) Memerhati
2) Terasa hati
3) Tenangkan hati
4) Dah takda hati

Dan aku mungkin yang keempat tu lah kot. hahaha. ok guys. Bye

Comments

Popular posts from this blog

LETTER OF HAPPINESS GIVEAWAY BY BLOG SIQAHIQA

Thinker Studios

It's Sunday!