Allah Maha Penyembuh

Assalammualaikum w.b.t
May Allah bless us abundantly, protect us, keep us steadfast and grant us what's best for us in both worlds.

Cerita ini di ambil dari petikan buku yang bertajuk La Tahzan|Jangan Bersedih|Don't Be Sad karya Dr. Aidh Bin 'Abdullah Al-Qarni yang bertajuk 'Adakala Tubuhnya Menjadi Sihat Dengan Datangnya Penyakit Baru' M/S: 853-854.

Kisah ini dialami oleh seorang lelaki yang menderita kelumpuhan yang tiada harapan untuk sembuh. Sakitnya itu berlanjutan bertahun-tahun hingga dia hampir berputus asa. Doktor pun cakap yang  sakit lelaki itu tiada penawarnya lagi. Lelaki itu hanya terlantar baring tak mampu bergerak.

Pada suatu hari, ada kala jengking yang jatuh dari atap rumahnya tepat ke badannya dan lelaki tersebut tak berdaya nak halau kala jengking tu sebab dia tak mampu berganjak dari tempat dia baring. Kala jengking itu hinggap di kepalanya dan menyengat kepalanya beberapa kali. Setelah itu secara mengejut lelaki itu dapat bergerak kembali. Darah dapat di pam dengan baik ke seluruh badannya. Beliau dapat berdiri semula dan mula mencari ahli keluarganya. Dan pastinya ahli keluarganya rasa tak percaya apa yang dah mereka lihat.

Kuasa Allah :)

Dan mereka pun berjumpa doktor untuk tanyakan keajaiban yang berlaku tu. Doktor percaya akan perkara tu boleh terjadi sebab doktor kata pada kala jengking memang terdapat serum anti-biotik yang mengandungi racun, jika toksiknya dikeluarkan secara kimia, maka serum itu boleh menjadi ubat untuk orang yang menderita lumpuh.

Sekian, begitulah ceritanya.

Kesimpulannya: Maha Mulia Zat Yang Maha Baik itu, yang tidak menurunkan satu penyakit pun kecuali Dia juga menurunkan penawarnya. 

Sumber gambar: Mr Google :)


Comments

Popular posts from this blog

LETTER OF HAPPINESS GIVEAWAY BY BLOG SIQAHIQA

Thinker Studios

It's Sunday!