Nestum!

My most favourite breakfast! 

Assalammualaikum w.b.t

Hello guys, hope you guys doing good!

Topik malam ni adalah apa makanan kegemaran korang time sarapan pagi?

Kalau macam aku, Nestum ni antara yang paling aku suka la time breakfast. First of all mestilah sebab dia coklat. Secondly, dia memang mengenyangkan. Mudah untuk aku bawak kemana-mana je. Since aku pun student lagi, so pack-pack mudah seperti ini penting dan secara tak langsung memudahkan kerja aku.

Jerang air panas, buh nestum dalam cawan, kacau-kacau sikit. Siap! Mudah dan kenyang.

Selain daripada tu, of course la sebab dia punya khasiat jugak kan. Low fat, high in dietary fibre, high in Vitamin C, Vitamin B1 and D and so on.If rajin sikit, korang boleh cek kat sini untuk baca dengan lebih lanjut https://www.organicfacts.net/health-benefits/cereal . 😉

Mai kita belajar pasal nestum sat. Nestum ni termasuk dalam family cereal/bijirin. Ala macam cornflakes yang korang buat kuih tu, haa sama family la diorang ni. Selain daripada provide protein kat badan kita cereal jugak bagus untuk penghadaman badan.

Opsss ! ! !

Jangan salah anggap pulak, bukan cereal je bagus untuk kesihatan, banyak lagi benda lain yang bagus untuk kesihatan yang boleh dimakan time sarapan pagi.

As long as korang sarapan je cause it's good for your body.

Ni antara benda-benda yang boleh motivate diri korang untuk bangun awal pagi la. Bila korang dah terbayang sarapan kegemaran korang tu, secara tak langsung korang akan set mind untuk bangun lebih awal.

Find something that can motivate you to start your day positively, energetically, and happily of course! ❤

Say Good Morning to your body and don't forget to take breakfast!

"Spread Love Not Hate"

Comments

Popular posts from this blog

LETTER OF HAPPINESS GIVEAWAY BY BLOG SIQAHIQA

Thinker Studios

It's Sunday!